آشنایی با مکان های مرموز ایران
نوشته شده توسط : پزشک سایت

در این مطلب می‌خواهیم شما را با جاذبه‌های گردشگری و مرموز ایران آشنا کنیم که هرگز پیشنهاد نمی‌کنیم که به تنهایی از این اماکن دیدن کنید. برای آشنایی با این مکان‌های ترسناک و مرموز ایران مطلب ما را در مجله اینترنتی خرید ناب دنبال کنید.

تالاب ارواح مازندران

دریاچه‌ای در ۱۲ کیلومتری نوشهر در استان مازندران قرار گرفته که از گذشته‌های دور، اسم عجیب و ترسناکی را به خود اختصاص داده است. ترکیب درختان مرده وسط دریاچه، مِهی که بیشتر اوقات روی دریاچه را گرفته است و صدای حیوانات وحشی منطقه، همگی شما را یاد فیلم‌های تخیلی و ترسناک می‌اندازد و این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا این دریاچه لقب «تالاب ارواح» را به نام خود کند.

تالاب ارواح مازندرانتالاب ارواح مازندران

اهالی اطراف دریاچه، چیزی از ارواح ندیده‌اند؛ اما بر این باورند که ساکنان گذشته حتما بنا بر اطلاعاتی این نام را برای این دریاچه برگزیده‌اند. دریاچه ارواح نوشهر یکی از مهیج‌ترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود؛ پس اگر برای هیجان و ماجراجویی آماده‌اید، توصیه می‌کنیم بار و بندیل سفرتان را ببندید و راهی این دریاچه مرموز و سحرآمیز شوید.

غار قاتل، کرمانشاه

گاهی سفر به برخی مکان‌های اسرارآمیز و ترسناک حتی برای حرفه‌‌ای‌ها هم به قیمت جان تمام می‌شود. غار پرآو در استان کرمانشاه، یکی از آن دست مکان‌های خطرناکی است که تا به حال جان بسیاری از افرادی را که به آن سفر کردند، گرفته و به همین دلیل هم به «غار قاتل» شهرت پیدا کرده است. گفته می‌شود، غار قاتل تا به حال جان پنج تن از غارنوردانی را که قصد کاوش آن داشته‌اند، گرفته است.

غار قاتل برخلاف بسیاری از غارها که به صورت افقی هستند، کاملا عمودی است و برای رسیدن به دهانه‌ آن باید به ارتفاع ۳ هزار متری کوه پرآو صعود کرد. این غار صعب‌العبور و ترسناک برای اولین بار توسط کاوشگران انگلیسی و لهستانی کاوش شد. پس از آن در سال‌ ۱۳۷۰ بود که غارنوردان ایرانی هم توانستند با وجود موانع و دشواری‌ها به انتهای آن برسند.

پس از آن کاوش‌های زیادی از سوی غارنوردان بی‌شماری انجام گرفت. طی همین هجوم غارنوردان به آن بود که دست‌کم پنج تن جان خود را هنگام درنوردیدن غار از دست دادند تا اسم غار قاتل روی آن بماند. رفتن به غار قاتل تنها برای غارنوردان حرفه‌ای آن هم در فصول گرم سال امکان‌پذیر است.

جنگل مرموز جیغ

در ابتدای روستای سر برج از توابع بخش طرقبه در نزدیکی مشهد جنگلی وجود دارد که با تاریک شدن هوا صداهای وحشتناکی از آن به گوش می رسد که شبیه به جیغ است . در مورد این جنگل می‌گویند سال‌ها پیش اینجا زنی خودسوزی کرده و هر شب صدای جیغ‌های این زن، گوش مسافران را کر می‌کند. تراژدی وحشتناکی است که باعث شده این جنگل زیبا و انبوه به یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران تبدیل شود.

برخی از ساکنان منطقه ادعا می کنند که این صداهای وحشت آور به علت ملخ هایی است که به این منطقه حمله کردند و شب ها در درختان جنگل پنهان می شوند  ، برخی دیگر نیز عواملی ناشناخته را از جمله آب و هوا دلیل به وجود آمدن این صدا های وحشتناک می دانند ، این منطقه در دره ای واقع شده که رودخانه ای از آن می گذرد ، این رودخانه هر سال در یک فصل خشک می شد ، ولی از سال ۱۳۹۰ یعنی درست از سالی که این صدا ها از جنگل شنیده می شود همچنان آب در این جنگل جریان دارد و همین امر باعث جلب توجه و ترس مردم از این پدیده شگفت انگیز شده است . وحشتی که می تواند گردشگران کنجکاو را به سوی خود جذب کند .

این جنگل می تواند برای آن هایی که قصدشان از صفر تجربه ی ترس است و ترشح آدرنالین کمپ زدن در آن جای خوبی برایشان باشد.

قبرستاند سفید چاه

پر واضح است که هیج کجای دنیا به اندازه قبرستان‌های عجیب‌وغریب خوفناک نیستند. اصلاً تنهاماندن در قبرستان معمولی هم آدم را دچار توهم می‌کند، چه برسد به اینکه قبرستان کمی هم داستان داشته باشد. به قبرستان سفید چاه که بروید، قبرهای مختلف با چیدمان‌های متفاوت می‌بینید که هر کدام به سمت و سویی ساخته شده‌اند.

بعضی از این قبرها نمادهای عجیب دارند. بعضی‌شان به حالت ایستاده ساخته شده‌اند و بعضی مثل قبرهای امروزی هستند. نکته جالب درباره این قبرستان این است که مرده‌ها در اینجا نمی‌پوسند! البته این اعتقاد مردم محلی است. آن‌ها معتقدند که خاک اینجا بر مرده اثر نمی‌گذارد و بدنش تا سالیان سال دست‌نخورده باقی می‌ماند. البته قسمت وحشتناک داستان، جعبه‌ای طلسم‌شده است که مردم معتقدند کسی نمی‌تواند قفل آن را باز کند و هر که هم تلاش کرده، زندگی‌اش دچار شومی بی‌پایانی شده است.

ادامه این مطلب را در مجله اینترنتی خرید ناب مطالعه بفرمایید : آشنایی با مکان های مرموز ایران





:: برچسب‌ها: ایران , طبعت گردی , وحشت , وحشتناک ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: